KÖPVILLKOR
Frakt: 59kr (standard)
Leverans på 1-3 vardagar
90 dagars öppet köp
Leveranser
Vår målsättning är att du som kund ska få leverans inom 1-3 helgfria arbetsdagar inom Sverige. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar samt omständigheter som vi inte kan påverka.
DahlinByEberstål erbjuder frakt via DHL (Servicepoint) eller hemleverans med PostNord (MyPack Home). Varorna skickas till närmsta utlämningsställe om DHL väljs i kassan. När paketet finns för avhämtning skickas ett sms med information om löpnummer till det mobilnummer som angivits vid beställning. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Om du väljer MyPack Home med Postnord i kassan (159kr) kan du ändra leveransdatum och tid och du behöver välja att signera för mottagande av leveransen. Ovan gäller i Sverige. Utomlands gäller andra priser.
Alla försändelser som skickas från DahlinByEberstål till dig är försäkrade av oss. Om du upptäcker en skada på paketet när du hämtar det, ska du reklamera det direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker det hemma innan du öppnar det ska du kontakta kundservice omgående.
Frakt/ Retur / Öppet köp / Byte utan kostnad
För att ta tillvara dina intressen tillämpar vi E-handelslagen, Distans- och Hemförsäljningslagen www.konsumentverket.se Vi erbjuder olika fraktalternativ från 39kr (SEK) inom Sverige.
Som privatperson erbjuder vi dig 90 dagar att ångra ditt köp; dvs ångerrätten & öppet köp är 3 månader.
Vill du returnera eller byta storlek kontaktar du oss på vår mailadress för ett returnummer samt en retur-fraktsedel (gäller i Sverige). Om du inte använder vår returfraktsedel kan du organisera returfrakten själv, till adressen: Dahlin By Eberstål, Garvargatan 7, 112 21 Stockholm, Sverige.
Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och/eller med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Byten av varor till ordinarie pris är utan kostnad för dig som kund, dvs vi bjuder på både returfrakten till oss och den efterföljande frakten tillbaka till dig med plagget i ny önskad storlek.
Sverige: För eventuell första retur med vår returfraktsedel debiteras du en subventionerad fraktavgift på endast 59kr, (från/till uthämtningställe, ej rea-varor). När du själv organisera returfrakten till oss tar vi inte ut någon returavgift.
För eventuella efterföljande returer på samma order (efter den första) debiteras du som kund faktisk frakt- och hanteringsavgift, från 159kr per väg.
Returfrakt för rea-pris-varor debiteras dig som kund med 99kr per väg, dvs vi subventionerer inte returfrakt av reavaror till fullo.
Du som kund kan också själv organisera returfrakten till oss, då tar vi inte ut någon avgift alls för retur.
Utländsk returfrakt organiseras och bekostas av köparen.
Byten (av varor till ordinarie pris) är utan kostnad för dig som kund.
Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls. IP-nummer loggas.
Utomlands: Du som kund organiserar och bekostar returfrakt till oss på adressen: Dahlin By Eberstål, Garvargatan 7, 112 21 Stockholm, Sverige.
Vid retur kan du använd det emballage som varan skickades med från början. Varan ska vara i originalskick, produkterna får packas upp och storlek provas men inga märkningar eller ”hang-tags” får tas bort från varan. Skor ska alltid skickas tillbaka oanvända (provade endast på mjuk matta) i original skokartong (som inte får vara skadad).
Notera att du helt eller delvis kan förlora ditt inköpsbelopp. Detta händer om varans värde är nedsatt när den når oss, tex om produkten är använd/ skadad/ etiketter tagits av/originalförpackning saknas. Observera att du enligt lag kan komma att betala för en varas värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg kontaktar du kundtjänst för instruktioner på info@dahlinbyeberstal.se.
Reklamation
Endast ursprungliga fel, dvs sömnadsfel, felaktigheter på tyger/läder/knappar/detaljerna eller andra fel från tillverkning, omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktig tvätt eller felaktig användning. Spara orderbekräftelse och kvitto för att kunna reklamera en vara.
Du som kund ansvarar för att varan når Dahlin By Eberstål för reklamation. Vid en godkänd reklamation står DahlinByEberstål för fraktkostnaden av beställd vara, i andra fall debiteras frakten i efterhand med ca 99 kr / fraktväg.
Reklamerad vara kommer antingen repareras eller ersättas med ny felfri vara. I avsaknad av ersättningsvara ersätts den med en likvärdig vara i samma prisklass. I avsaknad av ersättningsvara kommer vi erbjuda att den ersätts med en likvärdig vara i samma prisklass.
Vår hantering av reklamationer lyder under Konsumentköplagen. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Dahlin By Eberstål följer alltid nämndens rekommendationer.
Betalning
Alla varor presenteras från DahlinByEberstål i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive eventuella avgifter samt moms.
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning via internetbank. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du villkor Klarna Checkout. Villkoren för Klarna Checkout återfinns i kassan i samband med att du genomför ditt köp.
Avtal om köp bekräftas med en orderbekräftelse via e-mail från DahlinByEberstål till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du också dessa villkor. DahlinByEberstål ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. För närvarande kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress inom Sverige och Finland. Har du inte fått din orberkräftelse kan den ha hamnat i ditt spamfilter, hittar du den inte, skickar vi gärna ut den igen.
Outlösta paket
Paket som inte hämtas ut kommer DahlinByEberstål debitera en summa på 200 kr (SEK) inom Sverige (utanför Sverige är avgiften 300 SEK). Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.
Cookies
DahlinByEberstål använder cookies för att ge dig bättre service och förbättra din upplevelse av sajten och besöker du vår sajt accepterar du vår policy om cookies.
Personuppgifter
Alla uppgifter och all information som du lämnar till DahlinByEberstål när du genomför en beställning är till för kundrelationen mellan dig och DahlinByEberstål. Vi arbetar för att din integritet skall vara bibehållen på Internet. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med PUL (personuppgiftslagen).
När du lägger en order får du vårt nyhetsbrev från oss. För att avregistrera dig följ de instruktioner som finns längst ner i nyhetsbrevet.